جمعه، 7 اردیبهشت 1403
Friday, April 26, 2024
 
دوره آموزشی اسلات فرودگاهی
16:18 - 1397/1/29

دوره جامع آموزشی استفاده بهینه از ظرفیت‌های پروازی در شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و کارگاه این آموزش از فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، این دوره که به زبان انگلیسی تدریس می‌‌شود توسط سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی (IATA) و شرکت فرودگاه‌ها به منظور ظرفیت‌بندی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های پروازی فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی بمنظور کاهش تاخیرات پروازی برگزار شد.

برگزاری چنین دوره‎هایی در صنعت هوانوردی اهمیت زیادی در زمینه رفع نیاز کشور در برنامه توسعه پایدار در حوزه‎های اقتصادی، گردشگری و ... دارد. از جمله اهداف این دوره آموزشی ارائه راه‌‌حل‌‎هایی کوتاه در مدیریت فرودگاه‌ها در پذیرش پروازها است تا ضمن شناسایی ظرفیت‌ها، با تدوین روشی یکپارچه موجب استفاده بهینه و ارتقای ظرفیت‌های موجود انجام شود تا استفاده بهینه از ظرفیت‌های پروازی فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی بمنظور کاهش تاخیرات پروازی با استانداردهای جهانی باشد.

این دوره آموزشی 26 فروردین با حضور بیش از 25 نفر از متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) و برخی شرکت‌های هواپیمایی و خدمات فرودگاهی (هندلینگ کننده‌ها)، در فرودگاه مهرآباد برگزار و تا چهارشنبه 29 فروردین ادامه می‌یابد.

اولین نشست این کارگاه آموزشی و بازدید میدانی در فرودگاه مهرآباد با حضور مرادی عضو هیئت مدیره و راهبر هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران، صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، باریکانی مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی و شرفی مدیرکل نظارت بر عملیات هوانوردی و کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه مهرآباد و سازمان هواپیمایی کشور و همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) تشکیل گردید.

در این نشست مهندس صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه مهرآباد ضمن خیر مقدم به اساتید خارجی یاتا و شرکت‌کنندگان در این دوره با نمایش فیلم و همچنین گزارشات کامل از عملکرد فرودگاه مهرآباد و آمار پروازی این فرودگاه اطلاعات کاملی در اختیار حضار قرار داد.

صفی‌نیا در پاسخ سوالات استاد یاتا این دوره آموزشی در راستای سیاست‌های پروازی فرودگاه مهرآباد به برنامه 5 ساله آینده این فرودگاه و طرح مطالعاتی احداث ترمینال 80 هزار مترمربعی این فرودگاه و افزایش ظرفیت 25 میلیونی مسافر اشاره نمود و گفت: دو اولویت مهم مهرآباد در آینده: یک استاندارد عملیات هوانوردی در سطوح پروازی، تجهیزات هوانوردی و ساختمان تکنیکال بلاک و دوم در استانداردهای فرودگاهی و عملیات تسهیل گردش کار مسافری و افزایش موقعیت‌های پارک هواپیما و کاهش ترافیک در اعزام و پذیرش مسافرین ورودی و خروجی می‌باشد.

در پایان اساتید و شرکت‌کنندگان با بازدیدی از کلیه قسمت‌های فرودگاه در ترمینال‌ها و بارانداز و همچنین نحوه اعزام و پذیرش مسافرین در ترمینال‌ها و همچنین واحد هماهنگی پروازها و نحوه بستن پروازهای فرودگاه مهرآباد آشنا شدند.

منبع: mehrabad.airport.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست