سه شنبه، 28 فروردین 1403
Tuesday, April 16, 2024
 
بیست و هشتمین جلسه گردهمایی معاونین فنی و عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی در سازمان هواپیمایی کشوری
10:41 - 1397/3/30

بیست و هشتمین جلسه گردهمایی معاونان فنی و عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی به میزبانی سازمان هواپیمایی کشوری و با حضور جمعی از مدیران سازمان و شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، مجید حسنلو معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری به بیان پاره‌ای از محورهای موضوع دستور جلسه پرداخت.

وی افزود: در این جلسه بر تجهیز ناوگان هوایی كشور به سامانه خط ارتباطی دیجیتال خلبان و كنترلرController Pilot Data Link Communication (CPDLC) تاكید شد.

حسنلو تصریح كرد: با استفاده از این سامانه پیغام‌های بین خلبان و برج به صورت دیجیتال رد و بدل خواهد شد و همین امر منجر به كاهش حجم مكالمات و خطاهای احتمالی در هنگام تماس خلبان با برج می‌شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری خاطر نشان كرد: از ژانویه سال 2020 استفاده از این سامانه در اروپا اجباری خواهد شد به همین منظور بدیهی است تمامی هواپیماهایی كه قصد تردد به اروپا را داشته باشند باید مجهز به سامانه CPDLC شوند.

وی اظهار داشت: در ادامه این جلسه استفاده از پایش اطلاعات پروازی (Flight Data Monitoring) به منظور سنجش عملكرد كروی پروازی و بررسی تطابق آن با پروسه‌های عملیاتی مورد تاكید قرار گرفت.

حسنلو با بیان اینكه پایش مذكور (FDM) از مقررات جاری سازمان هواپیمایی كشوری(AIR OPS) به شمار می‌رود، افزود: استفاده از این روش در جلوگیری از اشتباهات احتمالی كروی پروازی موثر است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری تاكید كرد: براساس مقررات مذكور شركت‌های هواپیمایی كه هواپیمای بالای حداكثر وزن برخاست 27 تن دارند موظفند نسبت به پیاده‌سازی و پایش مستمر عملكرد كروی پروازی مربوطه اقدام، تا در صورت احراز خطای كروی پروازی نسبت به اصلاح و رفع آن برآیند.

منبع: www.cao.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست