سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
Tuesday, April 23, 2024
 
تغییر شکل فروش بلیط هواپیما توسط قشم ‌ایر
10:55 - 1397/3/20

مدیر بازاریابی و توسعه فروش قشم ایر از تخفیف‌ در مسیرهای دوطرفه (رفت ‌و برگشت) این شرکت خبر داد و گفت: به‌ زودی مسافران خارج از کشور هم می‌توانند با پرداخت ارز خارجی بلیط خود را از طریق سایت جدید فروش اینترنتی بلیط که به درگاه بانک خارجی متصل خواهد بود، تهیه کنند.

سعید نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از راه‌اندازی سایت جدید فروش اینترنتی بلیط توسط شرکت هواپیمایی قشم خبر داد و گفت: تمام نرخ‌های شرکت هواپیمایی قشم در سایت جدید ارائه‌ شده است و این در حالی است که بسیاری از سیستم‌های اینترنتی فروش بلیط ایرلاین‌ها تنها چند نرخ را عرضه می‌کنند.

وی افزود: این سیستم به ‌نوعی طراحی‌ شده است که مسافری که از سایت جدید بلیط تهیه می‌کند دقیقا مانند کارمندان فروش قشم ایر یا آژانس‌های مسافرتی که به سیستم رزرواسیون قشم ‌ایر دسترسی مستقیم دارند و از تمام جهات قادر به رویت صندلی موجود برای رزرو و تهیه بلیط با انواع نرخ‌ها باشند.

مدیر بازاریابی و توسعه فروش شرکت هواپیمایی قشم به ارائه انواع نرخ‌ها با شرایط متفاوت در سیستم فروش آنلاین بلیط اشاره کرد و افزود: این اتفاق کار بسیار پیچیده‌ای بود. شاید این موضوع برای شرکت‌های هواپیمایی که دارای نرخ‌های ساد‌ه‌ای هستند، کار سختی نباشد اما برای شرکت هواپیمایی قشم که تنها در مسیرهای داخلی خود دارای 6 نرخ متفاوت است مستلزم انجام یک کار پیچیده و دقیق بود.

او به یکی از کارهای انحصاری که در سیستم فروش این شرکت انجام‌گرفته است اشاره کرد و گفت: ما در ایران تنها ایرلاینی هستیم که اقدام به معرفی نرخ بلیط دوطرفه با اعطای تخفیف در مسیرهای داخلی کرده‌ایم البته سایر شرکت‌های هواپیمایی نرخ دوطرفه عرضه می‌‌کنند ولی این نرخ‌ها دقیقا دو برابر نرخ یک‌طرفه است.

وی با ذکر مثال عنوان کرد: اگر نرخ بلیط پرواز تهران-مشهد 100 هزار تومان باشد سایر شرکت‌های هواپیمایی آن را به ‌صورت دوطرفه 200 هزار تومان به فروش می‌رسانند اما هواپیمایی قشم نرخ را با تخفیف 180 هزار عرضه می‌کند. البته شاید در ظاهر ساخت و ارائه نرخ دوطرفه با تخفیف به شرحی که در بالا قید شد ساده به نظر آید اما این کار مستلزم آگاهی و لحاظ نکات دقیق مقررات نرخ سازی است.

وی تصریح کرد: علیرغم بخشنامه متعدد بسیاری از کارمندان فروش آژانس‌های هواپیمایی به دلیل عدم تسلط کافی از صادر کردن بلیط رفت‌ و برگشت خودداری می‌کنند اما از این‌ پس مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت جدید از تخفیف‌های مسیرهای دوطرفه بهره‌مند شوند.

مدیر بازاریابی و توسعه فروش شرکت قشم تاکید کرد که رزرو و تهیه بلیط در مسیرهای خارجی این شرکت مانند تهران-بروکسل، تهران-هامبورگ و قشم به دبی نیز امکان‌پذیر است و همان‌طور که در بالا قید شد به‌زودی امکان تهیه بلیط از طریق این سایت جدید در خارج از کشور هم میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه زیرساخت این سایت بسیار مناسب است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های آتی ما این است که بتوانیم این سایت را به یک پایگاه اطلاع‌رسانی مسافرتی تبدیل کنیم. برای مثال زمانی که مسافری که بلیط آبادان را تهیه می‌کند می‌تواند در همین سایت به تمام اطلاعات هتل‌ها، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و سایر مراکز در آبادان دسترسی داشته باشد و حتی انشاالله در قدم بعدی بتواند از طریق همین سایت رزرو و خرید خدمات را نیز از مراکز فوق انجام بدهد.

وی اضافه کرد که به‌ محض اتمام فرایند خرید بلیط پیامک و ایمیل بطور اتوماتیک برای مسافر و خریدار ارسال می‌شود.

نصیری اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم مبنی بر عدم امکان منتقل کردن اطلاعات به ‌وسیله روبات انجام ‌شده است تا برخی سو استفاده‌کنندگان قادر به ورود به سایت و واسطه‌گری و گران‌فروشی نباشند.

منبع: qeshm-air.com


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست