پنجشنبه، 9 فروردین 1403
Thursday, March 28, 2024
 
حضور ایران ایر در هفتاد و چهارمين اجلاس یاتا
12:38 - 1397/3/19

به گزارش اداره کل روابط عمومی ایران ایر، این اجلاس که برای سومین بار به میزبانی شرکت هواپیمایی کوانتاس در سیدنی استرالیا برگزار شد شاهد حضور نمایندگان و مدیران عامل ایرلاین‌های مطرح دنیا و شرکت‌های هواپیماسازی بود بنابراین گزارش، بر اساس درخواست کره جنوبی و تصویب اعضای یاتا، اجلاس هفتاد و پنجم در شهر سئول برگزار خواهد شد.

در اجلاس هفتاد و چهارم در کنار شرکت کوانتاس، بسیاری از کارخانجات سازنده هواپیما از جمله بوئینگ و ایرباس و بسیاری از تولیدکنندگان موتور مثل جنرال الکتریک و CFM و حتی مراکز تعمیراتی موتور مثل MTU به صورت مجزا اسپانسر بخش‌هایی از مراسم بودند.

لازم به ذکر است از ایران صرفا شركت هواپيمایی جمهوری اسلامی ايران (هما) شرکت کرده بود که به عنوان تائید کننده Seconder تغییرات آرتیکل یاتا انتخاب شد و در جلسه تصمیم‌گیری، تغییرات را تائید نمود. این تغییرات در خصوص عضویت دبیرکل یاتا در شورای حکام و ادغام دو کمیته اصلی یاتا بود.

دکتر فرزانه شرفبافی ریاست هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی هما در نخستین روز این اجلاس با شرکت در یک مصاحبه ویدیویی (video interview) درخصوص اهمیت آموزش در شرکت‌های هوایی و ضرورت توجه به آموزش‌های تخصصی و سازمانی توامان شرکت نمود که در سایت یاتا انتشار خواهد یافت.

هما در دومين روز اجلاس در همایش WATS شركت نمود. بنابر گزارش ارسالی در نشست صبح، درخصوص چهار موضوع کلیدی صنعت و آخرین وضعیت آنها بررسی و تبادل نظر صورت گرفت. یکی از موضوعات مطروحه، ضرورت توجه به برابری جنسیتی در صنعت حمل و نقل هوایی بود که مشخص شد از ۲۶۰ ایرلاین عضو یاتا صرفا ۱۵ مدیرعامل، خانم هستند. در این خصوص حضور بانوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما، از نکات قابل توجه برای ایران و خاور میانه به شمار آمد.

مدیرعامل ایران ایر در حاشیه این اجلاس، در جلسات متعددی با دست اندرکاران صنعت هوایی شرکت نمود.

در جلساتی با BOC و بعضی از شرکت‌های اجاره دهنده هواپیما بر حمایت قریب به اتفاق بزرگان صنعت از "هما" برای توسعه فعالیت‌هایش تاکید شد. همچنان در جلساتی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دنیا به ویژه ملاقات با "اکبر الباکر" مدیرعامل قطر ایرویز، به موضوع هندلینگ پروازهای قطر در ایران اشاره شد. گفتنی است "الباکر"  طی این اجلاس به عنوان رئیس شورای حکام یاتا انتخاب و به مدت یک سال منصوب شد.

مدیرعامل شركت هواپيمایی جمهوری اسلامی ايران (هما) همچنین طی جلسه بسیار مهم و ویژه‌ای با دبیر کل یاتا، به بررسی موضوعات متعددی درخصوص "هما" پرداخت. دکتر شرفبافی در این ديدار ضمن اشاره بر نقش تاثیرگذار یاتا، بر لزوم حمایت این سازمان از "هما" در برابر تصمیمات اخیر ترامپ، به عنوان یک سازمان بین‌المللی تاکید نمود.

یادآور می‌شود مواضع ایران ایر در خصوص ایمنی، امنیت و پایداری در صنعت برای مدیران ارشد یاتا کاملا روشن و مورد پذیرش است لیکن این شرکت‌ها برای توسعه همکاری‌‌ها و حمایت از "هما" از منظر ایمنی پروازها و حفظ بشردوستی، نیازمند بررسی بیشتر و پیدا کردن راهکارهایی هستند که مورد تحریم آمریکا قرار نگیرند.

منبع: www.iranair.com


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست