سه شنبه، 28 فروردین 1403
Tuesday, April 16, 2024
 
دکتر شرفبافی با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار کرد
17:2 - 1397/2/29

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر فرزانه شرفبافی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل هما روز 25 اردیبهشت با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل هواپیمایی هما در این دیدار با اشاره به فعالیت 8هزار بانوی متخصص در بخش هوانوردی ایران اظهار داشت: این افراد در سمت‌های مختلفی اعم از خلبان، مهماندار، مهندس، پزشک و معلم مشغول به فعالیت هستند.

شرفبافی بیان کرد: به تازگی در ایران ایر برای جذب 50 خلبان اعم از زن و مرد اقدام کردیم که 16 خلبان زن در پاسخ به این فراخوان تقاضای شرکت در دوره‌های کمک خلبانی را ارائه دادند که 8 نفر واجد شرایط بودند. اینک 5 نفر از آن ها در امتحان کتبی پذیرفته شده‌اند و در مرحله مصاحبه قرار دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه به زنانی که در این حوزه فعالیت دارند حق عائله‌مندی و مستمری برای وراث پرداخت نمی‌شود؛ در حالی که همه نیروهای مرد از این حقوق بهره‌مندند.

مدیرعامل هما در ادامه یادآور شد: هم اکنون تعدادی مدیرکل زن در سمت‌های روابط عمومی، درآمد و کترینگ در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) مشغول به کار هستند. ضمن اینکه کترینگ این هواپیمایی بعد از فعالیت مدیریت جدید با موفقیت برای کسب گواهینامه گردشگری حلال اقدام کرد و در حال حاضر این گواهینامه معتبر به هما تعلق گرفته است. گردشگری حلال بر دستیابی خانواده‌های مسلمان به غذاهای حلال، مکان‌های امن و همچنین ایجاد فضای کاملا اسلامی با رعایت همزمانی اوقات شرعی و اختصاص فضا در هواپیما به عنوان نمازخانه تاکید دارد.

وی اظهار داشت: این کترینگ 10 اردیبهشت ماه افتتاح شد و قطعا با استقبال مسلمانانی از کشورهای مختلف مواجه خواهد شد. دکتر شرفبافی ادامه داد: ایران می‌تواند نخستین کشوری باشد که این فرصت را برای مسلمانان جهان ایجاد کرده است و گردشگرانی از کشورهای تاجیکستان، ارمنستان، پاکستان، لیبی، ترکیه و ... از این مساله استقبال خواهند کرد. از سوی دیگر در این کیترینگ دقت شده تا از عرقیجات ایرانی و غذاهای حلال با بالاترین کیفیت بهره برده شود و طعم دلنشین غذای ایرانی را برای مسافران و گردشگران ایرانی و غیر ایرانی فراهم نماید.

مدیرعامل ایران ایر درباره مشکلات احتمالی این خط هوایی پس از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: یکی از مواردی که شرایط کار را برای ما سخت می‌کند، شیوه تهیه قطعات مورد نیاز هواپیماها در صورت تحریم است. در حال حاضر متوسط سن ناوگان ایران ایر 21.5 سال و متوسط سن هواپیماهای کل کشور 23.5 سال است. این به آن معنا بوده که بسیاری از هواپیماها در کل کشور فرسوده هستند و نتیجه استفاده از آنها، رغم خوردن تاخیرهای طولانی مدت و بروز سانحه خواهد بود. وی تاکید کرد: رقابت نابرابر خطوط هواپیمایی منطقه با 21 هواپیمای هما یکی دیگر از مشکلات این شرکت است که برای حل آن نیازمند ورود ناوگان تازه نفس به ایران ایر هستیم.

اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه برای رفع هر نوع مانع قانونی و حمایت از ایرلاین ملی و حامل پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کردند.

منبع: www.iranair.com


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست