جمعه، 31 فروردین 1403
Friday, April 19, 2024
 
بازدید دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد
17:28 - 1397/2/11

رئیس کل دیوان محاسبات کشور به منظور آشنایی نزدیک با حوزه حمل و نقل و پرواز از زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بازدید نمود.

در جریان بازدید عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور، رحمت‌الله مه‌آبادی ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گزارشی از وضعیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین هدایت پروازها به رئیس کل دیوان محاسبات  ارائه کرده و با اشاره به موقعیت ژئوپلتیکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شاه راه ارتباطی 3 منطقه پرتردد خاورمیانه، اروپا و آسیا گفت: کشور ما در 37 نقطه مرزی با کشورهای همجوار ارتباط داشته و از اهمیت سوق الجیشی برخوردار است و اکنون هدایت پروازها در آسمان ایران با تعهد و تخصص نیروهای این سازمان زبانزد عام و خاص در منطقه می‌باشند.

مه‌آبادی به عادل آذر گفت: با تاکید بر اینکه 54 نقطه ممنوعه از لحاظ پروازی در تهران وجود دارد، باید با کاهش نقاط ممنوعه پروازی در صورت امکان به حجم پروازها بیافزاییم و این مناطق هدایت پروازها را از اهمیت خاصی برخوردار نموده است و این مهم تعامل و همکاری سازمان‌های امنیتی را می‌طلبد.

در ادامه این بازدید رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی به عنوان یک شرکت تخصصی و پیچیده به خوبی عمل کرده‌اند، و جز شرکت‌های متخصص به حساب می‌آید گفت: اکنون با این دید و آشنایی با سختی‌ها و پیچیدگی‌های این شرکت کمک خواهیم کرد تا به مسائل فرودگاه‌ها توجه ویژه‌ای شود و مسایلی که از روی عدم ناآگاهی به این حوزه صادر می‌شود را بیشتر بررسی نماییم.

عادل آذر با بیان اینکه این شرکت یک شرکت تخصصی است که در حوزه تخصص خود نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است و نباید اجازه دهیم که اعمال سلایق شخصی مدیریتی در مسیر پیشرفت این سازمان خللی ایجاد کند.

وی از آمادگی دیوان محاسبات برای کمک به رفع مشکلات شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: بی‌شک آشنایی نزدیک به این حرفه می‌تواند راهکارهای جدید برای افزایش کارائی در این حوزه نمایان نماید.

وی تصریح کرد: استفاده از دانش متخصصان ایرانی و به کار بردن اصول اقتصاد مقاومتی در اقدامات انجام شده در شرکت فرودگاه‌ها قابل تحسین است و باید حمایت‌های لازم از متخصصان این حوزه صورت بگیرد.

وی گفت: در این بازدید که مشکلات و مسائل شرکت فرودگاه‌ها مطرح شد و به طور حتم در دیوان برای پیدا کردن راه‌حل رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

منبع: mehrabad.airport.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست