سه شنبه، 28 فروردین 1403
Tuesday, April 16, 2024
 
حذف پروازهای چارتر بازار را منظم می‌کند
17:12 - 1397/1/15

مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین ابهام‌هایی که بازار سفرهای هوایی با آن روبه‌رو بوده، مدیریت پروازهای چارتری و تعیین نرخ آنها بوده است. از این رو سازمان هواپیمایی کشوری به طور جدی موضوع حذف این پروازها را در نظر گرفته و این‌که انجمن دفاتر خدمات مسافرتی نیز اعلام آمادگی کرده که در این زمینه ورود کند، مساله‌ای مثبت است زیرا بخش زیادی از چارترها با محوریت آژانس‌های مسافرتی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که حذف پروازهای چارتری نیاز به برخی استثناها دارد، گفت: حذف چارتر در تمامی مسیرها برای مسافران سود اقتصادی ندارد. در برخی مسیرهای زیارتی یا حتی مقاصد توریستی مانند کیش و قشم برای مسافران مقرون به صرفه‌تر است که از تور و پروازهای چارتری استفاده کنند از این‌رو می‌توان انتظار داشت که در این زمینه نگاهی صورت گیرد که به مسافران فشار اقتصادی جدید وارد نشود.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، هرچند پیش از این این طور اعلام می‌شد که حذف چارترها می‌تواند برای برخی از ایرلاین‌ها با مشکل و محدودیت اقتصادی روبه‌رو شوند اما شرکت‌های اقتصادی هر یک نرخ‌گذاری‌های پروازی جداگانه‌ای را در نظر گرفته‌اند که بخشی از آنها به ایام کم مسافر سال باز می‌گردد. از این رو حتی در صورت حذف چارتر نیز می‌توان انتظار داشت ایرلاین‌ها شرایط خود را مدیریت کنند.

افزایش قابل توجه قیمت بلیط پرواز در ایامی که پروازهای سیستمی پر می‌شوند یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی بوده که پروازهای چارتری برای صنعت هواپیمایی ایران به وجود آورده بودند.

جز در مواردی که سازمان هواپیمایی به طور مستقیم در فروش بلیط هواپیما ورود کرده، در ایام پیک سفر امکان چارتر کردن پروازها باعث شده که قیمت سفر در برخی مسیرهای پرتقاضا حتی به چند برابر نیز افزایش پیدا کند.

منبع: www.aira.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست