پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403
Thursday, April 25, 2024
 
مطالعه و برنامه‌ريزی برای ساختمان تکنيکال بلاک دوم فرودگاه مهرآباد
16:44 - 1396/11/14

ايجاد ساختمان backup تکنيکال بلاک فرودگاه مهرآباد همزمان با مطالعات و برنامه‌ريزی ترمينال 80 هزار مترمربعی بايد در دستور کار قرار بگيرد.

صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت با توجه به ابلاغ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در خصوص پيگيری‌های لازم جهت اجرای مناسب طرح‌های توسعه فرودگاه مهرآباد به اینجانب و همچنین با تاکید بر تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، بهسازی عوامل پروازی و نصب تجهیزات کمک ناوبری (بر اساس برنامه) و همچنین تلاش مجدانه در جهت تملک اراضی به منظور احداث ترمینال جدید 80 هزار مترمربعی فرودگاه مهرآباد مسئولیت‌های فراوانی برای تجهیز زیرساخت‌های این اوامر باید مدنظر گرفته شود.

صفی‌نیا گفت: ترمینال 80 هزار مترمربعی در مهرآباد در مرحله مطالعه است که پس از اجرای این ترمینال، برخی از ترمینال‌های موجود در آن تجمیع می‌شوند و مشکل چند ترمینالی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد حل می‌شود.

وی با بیان تعداد مسافران فرودگاه بین‌المللی مهرآباد که در سال 96 تقریبا به 18 میلیون نفر رسیده است گفت: طبق اعلام یاتا در سال 2016 میلادی بالاترین رشد حمل و نقل هوایی در 8 فرودگاه ایران رخ داده است؛ رشد متوسط حمل و نقل هوایی در دنیا 6 تا 7 درصد است که در فرودگاه‌های ایران  به 30 درصد هم رسید.

مدیر کل فرودگاه مهرآباد گفت: با این رشد مسافر، مهرآباد باید در مسیر ارتقا خدمات و تجهیز و بروزرسانی زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی قرار بگیرد و یکی از این زیرساخت‌های مهم و تاثیر گذار مطالعه و برنامه‌ریزی برای جانمایی ساختمان تکنیکال بلاک دوم فرودگاه مهرآباد است.

ایشان گفت با توجه به عمر طولانی ساختمان برج کنونی و نیاز به بازسازی و نوسازی این ساختمان باید در خصوص ایجاد ساختمان backup تکنیکال بلاک مهرآباد همزمان با مطالعات و برنامه ریزی ترمینال 80 هزار مترمربعی اقدام نمود. زیرا علاوه بر نیاز این ساختمان در حوزه پدافند غیرعامل، در حوزه استانداردسازی و ایمن‌سازی پروازها با این حجم مسافر و پرواز و همچنان هدایت پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد این مهم یک لازم لاینفک می‌باشد.

منبع: mehrabad.airport.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست