پنجشنبه، 9 فروردین 1403
Thursday, March 28, 2024
 
برگزاری جلسه هم‌اندیشی ارتقاء ایمنی پروازها در سازمان هواپیمایی کشوری
17:12 - 1396/11/7

سرپرست دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه هم‌اندیشی بهره‌برداری از هواپیماهای بوئینگ MD80 با معاونان عملیاتی و مدیران فنی شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

مجید اخلاقی اظهار داشت: با توجه به تعداد نسبتا بالای هواپیمای بوئینگ MD80 در كشور و جابه‌جایی بیش از 30 درصد مسافران در طول سال‌های اخیر توسط این نوع هواپیماها، جلسه‌ای با هدف بررسی و تحلیل روش‌های مختلف عملیاتی به منظور استمرار و ارتقا ایمنی پروازهای هواپیمای بوئینگ MD به خصوص در ایام پر ترافیك چون ایام عید برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مواردی از جمله تداوم و افزایش آموزش خلبانان در دستگاه‌های شبیه ساز پرواز به خصوص مواقع اضطراری، بررسی اطلاعات پروازی برای تمامی پروازهای این نوع هواپیماها و انجام اصلاحات مورد نیاز و بررسی شرایط اقلیمی فرودگاه‌های مبدا و مقصد مسیرهای پروازی هر شركت توسط معاونت عملیات شركت و اعلام تعداد حداكثر مسافر و بار مجاز با توجه به محاسبات مورد تایید كارخانه سازنده مورد توافق نهایی قرار گرفت.

سرپرست دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی كشوری در پایان گفت: مقرر شد معاونت‌های عملیاتی با توجه به كارایی موتور هواپیما، در صورت لزوم نسبت به تغییر ساعات پروازی یا حذف و یا استفاده از هواپیماهای جایگزین برای برخی مسیرها با توجه به شرایط محیطی اقدام كنند.

منبع: www.cao.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست