جمعه، 31 فروردین 1403
Friday, April 19, 2024
 
توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) نباید فدای مناطق آزاد و ویژه شهر فرودگاهی شود
14:29 - 1396/10/16

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) نسبت به توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی اولویت دارد و نباید در برنامه‌ریزی‌ها این اولویت‌ها نادیده گرفته شود.

علی عابدزاده در آیین معارفه شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) نباید فدای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این شرکت شود، اتفاقی که باعث شد فرودگاه پیام در حال حاضر در این زمینه مشکلات زیادی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه فرودگاه پیام یکی از اولویت‌های ما بود اما با توسعه منطقه ویژه اقتصادی در فرودگاه پیام، آنطور كه باید اهداف بایسته‌ای كه مدنظر بود تامین نشد.

وی تاکید کرد: توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) و کسب رضایتمندی مسافران از اولویت‌های مهم ما در صنعت هوانوردی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این بخش دو مشکل بزرگ داشتیم، افزود: این دو مشکل، توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) و تجدیدنظر در ساختارهای ایران ایر بود که دولت و وزات راه به تجدید ساختارهای هواپیمایی هما توجه ویژه کرده و با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره جدید، توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

عابدزاده افزود: تا 2 الی 3 سال پیش شرکت‌های هواپیمایی مشکلات زیادی داشتند و بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت نفت بسیار زیاد بود؛ شرکت‌ها برای پرداخت هزینه‌های جاری خود توانایی نداشتند، اما امروز با کمتر شدن مشکلاتشان، بدهی آنها در حال پرداخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرایط مالی شرکت‌های هواپیمایی امروز متفاوت شده و تحولی بزرگ در فرودگاه‌ها، سازمان هواپیمایی و صنعت حمل ‌و نقل هوایی به وجود آمده و شرکت‌ها از توانمندی بالایی برخوردار شده‌اند.

به گفته وی، رشد جابه‌جایی مسافر در فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، اتفاق مناسبی است و باید این روند ادامه یابد و فضای کسب و کار در حوزه حمل و نقل هوایی باید توسعه پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) باید به‌ سرعت انجام و بخش عملیات پرواز، ارائه خدمات مسافری و ارتقای کیفیت خدمات در این حوزه بسیار ضروری است تا رضایت مردم بیش از پیش عملی شود.

منبع: www.cao.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست