جمعه، 10 فروردین 1403
Friday, March 29, 2024
 
استان فارس دارای زيرساخت حمل و نقلی مناسب است
17:10 - 1396/9/25

معاون هوانوردی و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايی كشوری گفت: استان فارس دارای زيرساخت حمل و نقلی مناسب است.

مرتضی دهقان در مراسم افتتاح پنجمين نمايشگاه گردشگری پارس در شيراز  اظهار داشت: صنعت حمل و نقل هوايی يكی از اركان اساسی توسعه متوازن و پايدار كشوهاست و با مولفه‌های مهمی چون امنيت و اقتصاد ارتباط راهبردی دارد.

وی افزود: عملكرد و آثار سودمند صنعت حمل و نقل هوايی نسبت به ساير روش‌های حمل و نقل قطعا فراتر از ارائه خدمات جابه‌جايی و نقل و انتقال است چرا كه اين بخش در ساماندهی و تسهيل فرايندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری به شدت موثر است.

دهقان تصريح كرد: چنانچه مروری به فرآيند توسعه اقتصادی و اجتماعی كشورهای توسعه يافته داشته باشيم همبستگی مستقيم بين توسعه حمل و نقل و افزايش نرخ رشد اقتصادی به وضوح قابل اثبات است.

معاون هوانوردی و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايی كشوری افزود: به عبارتی ارزش افزوده بخش حمل و نقل در توليد ناخالص داخلی با يكديگر رابطه مستقيم دارند و اين همان دليلی است كه توسعه اقتصادی را به توسعه بخش حمل و نقل وابسته كرده و از آن به عنوان فعاليت های زيربنايی رشد و تحول اقتصادی ياد می‌كنند.

وی ادامه داد: اهميت نظام حمل و نقل كارآمد طوری است كه از آن به عنوان زمينه‌ساز توسعه پايدار و عدالت محور تعبير كرده‌اند.

دهقان تصريح كرد: براساس آمار منتشره شده در سال 2016 در حوزه گردشگری بين‌المللی حدود 55 درصد جابه‌جايی‌ها توسط بخش هوايی، 39 درصد جاده‌ای، چهار درصد دريايی و دو درصد ريلی بوده است.

معاون هوانوردی و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايی كشوری گفت: در 6 ماهه اول سال جاری 32 ميليون مسافر هوايی در بخش داخلی و بين‌المللی جابه‌جا شدند كه از اين تعداد 25 ميليون مسافر داخلی با رشد 6 درصد و حدود 7 ميليون مسافر بين‌المللی با رشد 12 درصد بوده است.

وي با بيان اينكه استان فارس از زير ساخت‌های خوب حمل و نقل برخوردار است افزود: اين استان هم در زيرساخت‌های فرودگاهی امكانات خوبی دارد می‌تواند شبكه پروازی خوبی را ايجاد كند و هم در حوزه خطوط پروازی. به گونه‌ای كه در حال حاضر پرواز به مقاصد بين‌المللی از فرودگاه شيراز توسط شركت‌های هواپيمايی خارجی و داخلی انجام می‌شود و اين امكان وجود دارد كه پروازهای مستقيم به ساير كشورها نيز از اين فرودگاه انجام شود و سازمان هواپيمايی كشوری در راستای توسعه گردشگری آمادگی همكاری لازم با مسئولان استانی دارد.

گفتنی است؛ در حاشيه نمايشگاه گردشگری پارس در استان فارس به جهت تسهيل در فرايند امور مربوط به دفاتر خدمات مسافرت هوايی و نظارت بيشتر بر اين دفاتر تفاهم‌نامه‌ای بين انجمن صنفی اين استان با سازمان هواپيمايی كشوری به امضا رسيد.

منبع: www.cao.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست