شنبه، 1 اردیبهشت 1403
Saturday, April 20, 2024
 
افتتاح پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما به فرودگاه بندر جاسک
16:27 - 1396/9/25

با هدف گسترش و توسعه شبکه پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مناطق کم برخوردار و خدمت به مردم عزیز کشور، اولین پرواز ایران ایر به فرودگاه بندر جاسک جاری انجام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی هواپیمایی هما، در این پرواز که در ساعت ۷:۲۰ دقیقه صبح روز 20 آذر ماه سال تهران را به مقصد جاسک ترک نمود، دکتر شرفبافی مدیرعامل ایران ایر، مهندس عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، امیردریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ايران و امیردریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه حضور داشتند. این پرواز در ساعت 9:15 صبح در فرودگاه بندر جاسک به زمین نشست.

گفتتی است پروازهای هما از این پس با هواپیماهای ATR72-600 درمسیر بندرعباس-بندرجاسک انجام خواهد شد.

امیردریادار دکتر حبیب الله سیاری معاونت هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح پروازهای غیرنظامی به فرودگاه جاسک توسط شرکت هواپیمایی هما گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واقعا خط شکنی کرد. "هما" ثابت کرد که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است وقتی اعلام نمود که پرواز به مقصد بندر جاسک را برگزار خواهد نمود. هما در واقع به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند من دلم می خواهد که اسم جاسک را در تابلو فرودگاه‌ها ببینم عمل کرده است. امروز این اتفاق افتاده است.

دکتر شرفبافی، مدیرعامل "هما" همزمان با انجام نخستین پرواز غیرنظامی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بندر جاسک، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایران ایر بنا بر فرموده مقام معظم رهبری که توجه ویژه به توسعه و پیشرفت همه جانبه سواحل مکران را خواستار هستند و نظر به نقش تاثیرگذار صنعت حمل و نقل هوایی در فراهم آوردن امکان پیشرفت و ترقی یک منطقه، برای برگزاری پرواز به مقصد جاسک اعلام آمادگی نمود. ​وی تصریح کرد: "هما" آمادگی داشت این پرواز را در همان روز هفتم آذر برگزار نماید اما نهایتا بنا به درخواست نیروی دریایی این تاریخ جابه جا شده و روز بیستم آذرماه با زحمات و تلاش‌های پیگیرانه نیروی دریایی، امکان برگزاری پرواز غیرنظامی از فرودگاه جاسک امکان‌پذیر گردیده است. مدیرعامل هما افزود: پروازهای برنامه‌ای "هما" به این بندر از تاریخ 22 بهمن ماه جاری با بهره‌گیری از ناوگان مدرن TR72/600 "هما" از بندرعباس به مقصد جاسک آغاز می‌گردد و ما در صدد هستیم براساس تقاضاهای موجود مسیرهای شیراز-بندر جاسک و تهران-بندرجاسک را نیز برنامه‌ریزی نماییم.

گفتنی است بندرعباس، به عنوان دومین پایگاه (هاب) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر دو فروند از هواپیماهای مدرن ATR72/600 "هما" را در اختیار دارد و روزانه پروازهای متعددی از این بندر به نقاط مختلف کشور انجام می پذیرد.

منبع: www.iranair.com


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست