پنجشنبه، 9 فروردین 1403
Thursday, March 28, 2024
 
مدیریت پروازهای اربعین
7:31 - 1396/8/6

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص قیمت بلیط پروازهای اربعین گفت: سقف نرخ مشخصی برای پرواز به بغداد و نجف در مقطع زمانی ۱۳ تا ۲۲ آبان ماه تعیین شده است و همه شرکت‌ها متعهد هستند این نرخ نهایی را رعایت کنند.

وی افزود:  بعد از سوء‌استفاده‌هایی که در سال‌های گذشته فروشندگان بلیط هواپیما در مسیرهای نجف و بغداد داشتند امسال نیز شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند که نرخ بلیط پروازهای نجف و بغداد را نهایی کنند و با قیمت مشخص به فروش برسانند.

سامانی با توضیح اینکه بلیط پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری نیست و معمولا تابع قانون عرضه و تقاضا است و معمولا نرخ‌گذاری ثابتی ندارد، گفت: با این حال به دلیل علاقه‌مندی شرکت‌های هواپیمایی برای مشارکت در این امر مهم در جلسه هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری قرار شد سقف نرخی برای پرواز به بغداد و نجف در مقطع زمانی ۱۳ تا ۲۲ آبان ماه تعیین کنیم و همه شرکت‌ها متعهد هستند این نرخ نهایی را رعایت کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران ادامه داد: بر اساس توافقی که انجام شد و به تایید هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی رسید قیمت‌های رفت و برگشت در مسیر تهران-نجف-تهران یک میلیون و دویست هزار تومان؛ تهران-بغداد-تهران نیز یک میلیون و دویست هزار  تومان؛ مشهد-نجف-مشهد یک میلیون و پانصد هزار تومان و هم‌چنین مشهد-بغداد-مشهد یک میلیون و پانصد هزار تومان است. این قیمت‌ها برای مسیرهای یک طرفه به نصف کاهش پیدا می‌کند.

وی با اعلام اینکه فقط از تهران و مشهد پرواز نداریم، ادامه داد: سال گذشته از ۱۵ فرودگاه پروازها انجام گرفت و امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم در همین تعداد فرودگاه پرواز داشته باشیم اما بیشتر پروازها از فرودگاه‌های امام و مشهد خواهد بود. وی خبر داد که قرار بر این است در سایر شهرها هم مشابه نرخ تهران اعمال شود.

سامانی در پاسخ به این سوال که اگر زائران با قیمتی غیر از این مبلغ بلیط خریداری کردند به کجا باید مراجعه کنند، گفت: قرار شد شرکت‌ها، بلیط‌های خود را در دفاتر فروش خود یا آژانس‌های طرف قرارداد به فروش برسانند که لیست آن متعاقبا اعلام خواهد شد و واسطه‌ها نیز باید با همین نرخ بلیط‌ها را به فروش برسانند.

وی افزود با توجه به فرصت باقی مانده همه‌ شرکت‌های هواپیمایی نسبت به برنامه‌ریزی‌های پروازی اقدام و مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاه مبدا و مقصد خواهند گرفت.

سامانی گفت: بعد از بیستم مهرماه که تعداد پروازها مشخص شد لیست دفاتر فروش هم در سایت سازمان و انجمن اعلام خواهد شد.

منبع: www.aira.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست